חברה ותיקה או סטרטאפ? זה לא משנה: אתם חייבים מיתוג מעסיק לא פחות ממושלם כדי להצליח

בשנים האחרונות תהליך מיתוג מעסיק הולך ותופס תאוצה בקרב חברות הייטק רבות. במאמר הזה נסביר מה זה מיתוג מעסיק, מה המטרות שלו, מה כולל התהליך ולמה כדאי לכם לפנות למומחים בתחום.

קצת על מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק הוא למעשה תהליך שבו חברה כל שהיא מבצעת מגוון רחב של פעולות על מנת למצב את עצמה כחברה מובילה בשוק. זה נכון כמובן לכל חברה באשר היא, אך אין ספק שבקו ההייטק תהליך מיתוג המעסיק תופס תאוצה בשנים האחרונות, נדבר על הגורמים לכך בהמשך המאמר. כאן תוכלו ללמוד דגשים חשובים בנושא מיתוג מעסיק ואיך הוא יכול לשרת את החברה שלכם, מיד נרחיב על זה גם אנחנו.

מה מטרתו של מיתוג המעסיק ולמה הוא חשוב?

שוק התעסוקה הישראלי בכלל, ותחום ההייטק בפרט, הוא תחום מאד תחרותי שבו עובדים נוטשים בקלות את החברה שלהם לטובת הצעות טובות יותר בחוץ. אם תשאלו כל מעסיק בתחום ההייטק, תוכלו לשמוע ממנו ששימור עובדים הוא אתגר גדול בתחום הזה. בתוך כך, המטרה המרכזית של מיתוג מעסיק היא בראש ובראשונה לשמר את המוחות הקיימים בחברה, את העובדים האיכותיים ולגרום להם להאמין שהם עובדים בחברה מעולה שאכפת לה מאד מהעובדים.

מטרה נוספת ומרכזית לא פחות של מיתוג מעסיק היא לייעל את תהליך גיוס העובדים לחברה. כיום התחרות על מועסקים פוטנציאליים גם היא מאד קשה והחברות מתחרות האחת בשנייה על ליבם. מיתוג מעסיק יסייע לחברה למצב את עצמה כחברה מעולה שכולם רוצים לעבוד בה ולמעשה תגרום למועסקים פוטנציאליים רבים לרצות להתקבל אליה.

מה כולל תהליך מיתוג מעסיק?

תהליך מיתוג מעסיק כולל מגוון רחב של פעולות שיסייעו לחברה לתקשר החוצה את מה שקורה בה ולמתג את עצמה כחברה נשחקת ומבוקשת. אם נתייחס למשל לפן הפנים ארגוני, החברה תבצע מגוון פעולות לטובת העובדים, כמו ימי חברה למשל, happy hour, תוציא עובדים להתמחויות וקורסים ותעשה הכל על מנת להשקיע במשאב הזה על מנת לשמר אותו ככל שניתן.

 

 

אם נתייחס לתהליך מיתוג מעסיק בפן החוץ ארגוני, החברה תעשה הכל על מנת לתקשר החוצה את הפרויקטים שהיא מבצעת, את ההצלחות שלה, את המוצרים שהיא הוציאה לשוק ולא פחות חשוב מזה, את חיי הרווחה הטובים שיש בחברה. אחת האופציות המעולות לעשות מיתוג מעסיק כלפי חוץ היא באמצעות הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק למשל, שם כל המועסקים הפוטנציאליים יוכלו להתרשם מהעשייה של החברה.

למה חשוב להיעזר במומחים בתהליך?

כפי שאתם ודאי מבינים מיתוג מעסיק הוא לא תהליך פשוט ואם אתם רוצים שהוא באמת יצליח, אתם צריכים להיעזר במומחים להדרכה כדי לבנות אסטרטגיה נכונה שמתאימה לארגון. כאן תוכלו להאזין לפודקאסט מעניין בנושא מיתוג מעסיק בחברת הייטק, זה יסייע לכם להבין את המורכבות של התהליך ולהבין מדוע כדאי לכם להיעזר במומחים על מנת להשיג את המטרת שלכם.

בסופו של דבר ת מיתוג מעסיק הוא תהליך ארוך טווח, זה לא זבנג וגמרנו ולכן יש חשיבות מכרעת לתכנון הנכון לאורך זמן. את זה יוכלו לעשות רק מומחים שיש להם ניסיון בתחום, שיודעים לנתח ארגונים שונים ואת הצרכים שלהם על מנת להזניק אותם קדימה להצלחה ויציבות עסקית.

לסיכום

אם אתם חברה ותיקה או סטרטאפ בתחום ההייטק אתם חייבים מיתוג מעסיק שהוא לא פחות ממושלם על מנת להצליח, ואת זה יעשו עבורכם רק המומחים בתחום.

נגישות