חולמים להתחיל למכור אונליין? צריכים להגביר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם? רוצים לפרסם את העבודה שלכם בדרכים שונות? סתם רוצים לרכוש עוד ידע? הגיע הזמן להבין איך פותחים אתר מאפס. נוכחות ברשת היא הכרחית לכל עסק או יוזמה, ולכן חשוב לדעת איך לעשות את זה נכון. המשיכו לקרוא!
למה בכלל כדאי לפתוח אתר?
היתרונות של אתר אינטרנט לעסק
האתר שלכם מייצג אתכם ואת העסק שלכם, ואם הוא ייראה טוב הוא ימשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים. בדיוק כמו שחנויות ישקיעו בעיצוב חלונות הראווה שלהן, כך אתם צריכים להשקיע בעיצוב האתר שלכם. אתר טוב צריך להיות פלטפורמה שיווקית ולאפשר ללקוחות לתקשר איתכם ולקבל מענה בנושאים שונים.
מקור הכנסה פעיל
אתר אינטרנט יכול גם להיות מקור הכנסה בעצמו. אפשר למכור בו מוצרים, להציג בו פרסומות ולשווק בו דברים שונים. במקרים שבהם לא מדובר בהכנסה העיקרית שלכם, אתר טוב יכול לעזור לכם ליצור הכנסה פסיבית לא קטנה.
מה צריך לעשות לפני פתיחת האתר?
הגדירו מטרות ויעדים לאתר
חשוב לקבוע מראש מהן המטרות שאתם רוצים להשיג כשאתם פותחים אתר. האם מדובר באתר תדמיתי לעסק? אתר מכירתי? בלוג? אתר תוכן? הגדירו את המטרות ואת היעדים כדי לבנות אסטרטגיית תוכן ושיווק בהתאם.
בחרו פלטפורמה מתאימה להקמת האתר
קיימות לא מעט פלטפורמות לבניית אתרים בדרגות קושי שונות, כשאחת הפשוטות היא כמובן וורדפרס. יש לבחון את האפשרויות ולהתאים את הפלטפורמה למטרות האתר וכן ליכולות הטכניות של מפעילי האתר.
תכננו את המבנה ואת התוכן
לפני שמתחילים לבנות מומלץ להכין סקיצה של איך אתם רוצים שהאתר ייראה. שלבו בסקיצה את העמודים השונים ואת הקישורים ביניהם, והתחילו לעבוד על חומרים שאתם רוצים להציג (מאמרים, תמונות ולוגואים).
ומה לגבי הצד הטכני?
אז איך פותחים אתר? לאחר שסיימתם את שלבי ההכנה והתכנון, הגיע הזמן להתחיל:
רכשו דומיין
הדומיין הוא הכתובת שבאמצעותה יגיעו הגולשים לאתר שלכם. כדאי לבחור בדומיין קליט שקל לזכור, רצוי כזה שמכיל את שם העסק או מילות מפתח רלוונטיות לתחום העיסוק.
בחרו חבילת אחסון
כדי שהאתר שלכם יהיה זמין ברשת הוא חייב להיות מאוחסן על גבי שרת. צריך להתאים את חבילת האחסון לגודל האתר, לצפי לתעבורה, לסוג האתר ועוד. חברת SweetHome, למשל, היא שרת ותיק לאחסון אתרי וורדפרס המציע מגוון חבילות המתאימות לצרכים שונים.
התקינו מערכת ניהול תוכן
לאחר שרכשתם דומיין ושרת יש להתקין את מערכת ניהול התוכן (כמו וורדפרס) שבחרתם. התהליך משתנה בהתאם לסוג המערכת, אבל בדרך כלל הוא פשוט וניתן לבצע אותו דרך ממשק הניהול של השרת.
אל תזניחו את העיצוב
בחרו תבנית עיצוב מתאימה
יש לכם תשתית ותוכן? מגניב, אבל החלק החשוב הבא הוא להשקיע בעיצוב. קרה לכם פעם שנכנסתם לאתר ויצאתם ממנו מייד כי הוא לא היה נוח לשימוש או שהעיצוב בו לא היה נעים לעיניים? בדיוק מזה אתם רוצים להימנע. מערכות כמו וורדפרס מציעות אלפי תבניות, גם בחינם וגם בתשלום. בחרו בעיצוב המתאים לתחום שבו אתם מתעסקים ולקהל היעד, ואל תשכחו לוודא שהתבנית מותאמת לצפייה מהסמארטפון.
צרו עמודים ותפריטים
השתמשו במבנה האתר שבחרתם וצרו את העמודים השונים (דף הבית, אודות, צרו קשר וכו'). השקיעו גם בתפריטים שיאפשרו לגולשים לנווט בין העמודים בקלות ויהפכו את חוויית המשתמשים לנעימה.
הוסיפו תוכן, תמונות ומדיה
שלב מרכזי בבניית האתר הוא כמובן להוסיף את התכנים. אנחנו מדברים על מאמרים, עמודי מידע, תמונות וכל דבר אחר שיכול להתאים ולמשוך את הלקוחות אליכם. הקפידו על תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי לגולשים, ואל תהססו להשתמש גם בגיפים ובסרטונים.
התאימו את העיצוב לנייד
אם היינו צריכים להמר היינו אומרים שאתם קוראים את הטיפים האלה מהסמארטפון שלכם ולא מהמחשב. רוב המשתמשים שייכנסו לאתר שלכם יעשו את זה מהנייד או מהטאבלט, ולכן חשוב מאוד לוודא שהאתר מותאם ונוח לצפייה ממסכים קטנים. השתמשו בעיצוב המשנה את תצוגת האתר בהתאם לגודל המסך של המכשיר.
אחרי העלייה לאוויר – אופטימיזציה וקידום
הגדרות SEO בסיסיות
אם אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש – וסביר להניח שאתם רוצים את זה – כדאי שתבצעו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הכוונה היא להגדרה של מילות מפתח, לכותרות מטא, לתיאורים ולשימוש נכון בסוגי כותרת (H1, H2 וכו').
קישורים פנימיים
קישורים המובילים מדף לדף בתוך האתר עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ולדרג אותו בגוגל. שלבו לינקים פנימיים בתוך הטקסטים באופן טבעי ורלוונטי.
מילות מפתח
שילוב של מילות מפתח רלוונטיות בכותרות, בתגיות ALT של התמונות ובגוף הטקסט עצמו מגביר את הסיכוי שתעלו בתוצאות החיפוש. עם זאת חשוב לציין שכדאי להימנע משימוש מוגזם במילות המפתח, משום שזה עלול להיתפס בתור ספאם.
שיווק נכון והנעה לפעולה
קישור לרשתות חברתיות
לרשתות חברתיות יש פוטנציאל עצום לקידום האתר שלכם. קשרו לעמודים העסקיים מהאתר ולהפך כדי להגביר את החשיפה ולמשוך מבקרים.
טפסי יצירת קשר
כדי להפוך מבקרים ללידים של ממש, חשוב לשלב באתר טפסים ליצירת קשר, להרשמה לניוזלטר וכו'. יש פלאגינים רבים שמאפשרים יצירה של טפסים כאלה בקלות – בדקו אותם והשתמשו בהם.
שילוב כפתורי קריאה לפעולה
כפתורי קריאה לפעולה (לחצו כאן, הירשמו עכשיו, למידע נוסף ועוד) מעודדים את הגולשים לבצע פעולות כמו קנייה, הרשמה או יצירת קשר. חשוב למקם אותם במקומות בולטים, כמו בכותרת האתר או בסופי עמודי מכירה, ולנסח אותם בצורה משכנעת.
לסיכום,
אחרי שהבנתם איך פותחים אתר, הגיע הזמן להתחיל. התהליך עלול להיראות מאתגר, אבל הוא לגמרי אפשרי – אפילו לאנשים חסרי ניסיון בתחום. זכרו שהאתר שלכם דורש תחזוקה תמידית ודאגו להשקיע ולשפר אותו כל הזמן. בהצלחה!