מחקר ובדיקות שמישות

כשהמשתמש פוגש במוצר

בדיקות שמישות

בדיקות השמישות (usability testing) נועדו על מנת ללמוד אודות המשתמשים הפוטנציאליים של הממשק שלנו ומהוות חלק חשוב בכל פרויקט העוסק באפיון ועיצוב ממשק משתמש.

היכן הבדיקות מתקיימות ואיך הן מתבצעות?

בדיקות השמישות יכולות להתבצע במשרדי הלקוח, משרדי חברת האיפיון (במקרה זה משרדי חברת KRS), או כבדיקות מרוחקות.

את הבדיקה ניתן לבצע במספר שלבים במהלך הפרויקט :

  • במידה ומדובר בפרויקט של ממשק קיים אז בתחילת התהליך, וזאת בכדי לבחון את המצב הקיים.
  • בשלב שרטוט מסכי הליבה של הממשק (Wireframes).
  • בשלב סיום עיצוב ממשק המשתמש (GUI).
  • בשלב סיום פיתוח גרסת האבטיפוס (beta testers).

כמו כן ישנם כלים ואופנים רבים לביצוע בדיקות השמישות והם כוללים אפשרויות כגון :

  • סקרים ושאלונים
  • כלים להקלטת תנועות עכבר
  • כלים עוקבי הקלקות
  • כלים אנליטיים
  • נתונים סטטיסטיים
  • מעקב אחר תנועת העין (Eye Tracking)

מחקר ובדיקות שמישות

מה אנו רוצים ללמוד מבדיקות השמישות ?

בביצוע בדיקות השמישות אנו מנסים לקבל מענה על מספר שאלות חשובות אודות הממשק :

  • לימודיות - המידה שבה הממשק ניתן ללמידה על ידי המשתמש. כאשר מטרתנו העיקרית היא הבנה מהירה של המשתמש וקבלת מענה למטרותיו.
  • יעילות - המידה שבה השימוש בממשק הוא יעיל, גם אם הוא נוח לשימוש, קל להבנה, ונעים – האם הוא באמת מספק למשתמש את המטרה לשמה הוא הגיע לממשק?
  • זכירות - מידת הקלות שבה המשתמש זוכר את פעולות הממשק, על מנת שהפעולות שיבצע יעברו "חלק" ולא יתמהמה בתהליכים כאשר מבצע אותם בשנית.
  • שגיאות - כמות הטעויות הפוטנציאלית הקיימת בממשק.
  • שביעות רצון - מידת שביעות הרצון של המשתמש מהממשק. כאשר משתמש מצליח להבין את הממשק בקלות, מתפעל אותו עם אפס טעויות, הוא נעים נגיש וברור לתפעול, ובסופו של דבר גם נותן מענה למטרת המשתמש בממשק – יש להניח כי שביעות רצונו תהיה גובהה והוא יזכור את החוויה לטובה. משתמש שבע רצון יחזור להשתמש בממשק זה ואף ימליץ עליו הלאה.

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר