אפיון חוויית משתמש

אינטראקציה אופטימאלית בין הממשק למשתמש בו

אפיון חוויית משתמש

רגע לפני האפיון - מהי חווית משתמש (User Experience) ?

חוויית משתמש (User Experience - UX) הינה הגדרה לתהליך יצירת אינטראקציה אופטימאלית בין הממשק למשתמש בה. על מנת לבצע את התהליך בצורה נכונה, יש צורך בביצוע אפיון ותהליך מדויק בו נענה על שאלות רבות.

שאלות כגון :

  • מהן מטרות הממשק?
  • מהם המדדים להצלחה?
  • מיהו קהל היעד?
  • על אילו צרכים נענה?
  • אילו רכיבים הממשק יכיל?
  • מה הפונקציונאליות שלו?
  • מה יהיה הקונספט הגרפי?
  • ועוד...

באמצעות מענה על שאלות אלו נייצר, בסופו של דבר, חוויה מקסימאלית של נוחות, נגישות, שמישות ושיווקיות.

לאחר שנים של ניסיון, יצרנו תהליך המלווה אותנו ואת לקוחותינו לקבלת ההישגים הטובים ביותר בתהליך אפיון חוויית המשתמש.

אפיון חוויית משתמש UX

ניסיון של עשור באפיון ממשקים מורכבים

המתודולוגיה שלנו

1 - היכון הכן

רגע לפני שיוצאים לדרך נפגשים בכדי ללמוד על הפרויקט. בפגישה זו נענה על כמה שאלות : מי החברה?, ניתוח השוק והמתחרים, מהו הממשק הרצוי?, מהי מטרת הממשק?, מי קהל היעד? נגבש יעדים עסקיים, נגדיר מדדים להצלחה. תוצר – מסמך עבודה הכולל זמנים ויעדים עסקיים.

2 - אוספים רמזים

המאפיינים הטובים ביותר הם קודם כל המשתמשים, על מנת לספק להם חוויית משתמש מקסימאלית עלינו ללמוד אותם ולהכירם לעומק. נעשה זאת באמצעות הכלים הבאים : ראיונות עם משתמשים, ביצוע סקרים, תצפיות, ואיסוף נתונים מדוחות וסטטיסטיקות. כך נוכל למקד את קהל היעד שלנו לפרסונות, ולכל פרסונה ליצור תסריט שימוש. תוצר – תרשים זרימה בממשק לכל פרסונה (User scenarios).

3 - מתחילים בחוויה

אם נרצה שהמשתמש שלנו יישאר בממשק, יחזור אליו, ישתף אותו עם חבריו ומכריו, והכי חשוב ימצא בו את מטרתו. עלינו להגדיר אילו ערכי חוויה נרצה להעביר לו. לשם כך נשקלל את היעדים העסקיים עם ניתוח המשתמשים ובכך נבטיח שהממשק המיועד יענה על צרכי היזם ועל צרכי המשתמש. תוצר- רשימת ערכי חווית המשתמש הרצויה והגדרת הדרישות הפונקציונאליות עליהן נדרשת המערכת לספק מענה.

4 - ואיך כל זה יראה?

זה השלב שבו נאסוף את כל התשובות לשאלותינו הקודמות ונרכז אותן בתרשימים. בתרשימים אלו נקבע את עמוד השדרה של הממשק, נחליט על מודל הניווט, ועל פריסת המסכים השונים. התוצר של שלב זה מתחלק ל: תרשים עץ המסכים, אפיון פונקציונאלי - מודולים עיקריים, שרטוטים של עיצוב מסכי הליבה בממשק, מסמך הוראות והכוונה למעצב הגרפי.

5 - תנו לי קצת צבע

זה הזמן להכניס צבע, לבחור סטייל ולהציג את הממשק בצורה מושלמת עד לפיקסל האחרון באמצעות עיצוב שפה גרפית אחידה אשר תבטא את אופי הממשק. כל מסך מקבל התייחסות של צוות העיצוב על מנת להעביר את חווית המשתמש בצורה המקסימאלית ביותר (GUI). תוצר- קבצי גרפיקה פתוחים ומוכנים (PSD) + מסמך הנחיות העיצוב על ידי הפיתוח.

6 - ממריאים

הו הרגע לו חיכינו, מפתחים את הממשק ומעלים לאוויר, מטרתנו בשלב זה להשיק אותו למשתמשים שלנו. בשלב זה המאפיין והארט דיירקטור יעבדו בצמוד לצוות הפיתוח על מנת שיתבצע בצורה הקלה ביותר וללא תקלות, כך שכל הגדרות חווית המשתמש והגרפיקה יבוצעו היטב. בצמוד לפיתוח יתבצע QA לוודא תקינות. תוצר – מסמך בדיקות והערות לפיתוח עד העלייה לאוויר ואחריה.

7 - השמים הם הגבול

סיימנו. הממשק שלנו כבר באוויר מספר חודשים, המשתמשים שלנו מכירים אותו ועובדים איתו. זה הזמן לבדוק את המדדים שלנו. אם מדובר בחידוש ממשק קיים, נציג השוואה והצגת נתונים לאחר השדרוג, לעומת המדדים הקודמים (ריכוז סטטיסטיקות, פידבק משתמשים). אם מדובר בממשק חדש נאסוף את כל המדדים בהתאם למטרות שהוגדרו בשלבים הראשונים של האפיון. גם אם הצלחנו, תמיד נוכל לחשוב על המטרות הבאות בשאיפה לשפר ולשדרג.

WE MAKE TECHNOLOGY HUMAN

0

שנים של UX

0

פרויקטים מוצלחים

0

מוקאפים

0

שעות תצפיות

0

פרסונות

 

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר