מחקר פרסונות KRS

מי הם המשתמשים?

מחקר ואפיון משתמשים - פרסונות

בעת יצירת חווית משתמש, בראש ובראשונה אנו רוצים להכיר את המשתמשים שלנו, להבין מהם הצרכים, ההרגלים, המאפיינים ואף את התהליכים שהם עושים בשימוש בממשק שלנו.

על מנת להשיג זאת אנו כוללים בעת תכנון הממשק תהליך הנקרא "אפיון ויצירת פרסונות (Persona)".

אז קודם כל, מהי פרסונה?

פרסונות הן דמויות פרי דמיוננו שנבנו מאיסוף מידע על המשתמשים, ומייצגות את קבוצות המשתמשים הפוטנציאלים בממשק שלנו וכוללות את כל המאפיינים התנהגותיים (הרגלים, תחביבים, פחדים, ועוד), מאפיינים דמוגרפיים, ומאפיינים גיאוגרפיים.

בכל הליך האפיון אנו נשתמש בדמות הפרסונה שמייצגת קבוצה כישות אחת אותה אנו מכירים היטב, בעלת שם ואופי מוגדר.

מחקר פרסונות

מהו תהליך יצירת הפרסונות?

בכל תהליך אנו מאפיינים מספר פרסונות (ראשיות ומשניות) כאשר בסך הכל לא יעלה על יותר מ 6 סוגים שונים של פרסונות לפרויקט, על מנת להיות ממוקדים ביצירת האפיון המותאם ביותר לקהל המשתמשים שלנו.

למה חשוב ליצור פרסונות ?

נושא אפיון הפרסונות הוא חלק אינטגרלי ומחייב בתהליך חווית המשתמש, מדוע?

  1. על מנת שצוות האפיון יכירו "ינשום" את עולם המשתמש (כחלק מאפיון הפרסונות אנו נותנים להן שם, תמונה ותיאור קצר הכוללים מצב משפחתי, תחום עיסוק, תחביבים וכדומה).
  2. האפשרות ל"ערב" את המשתמשים בתהליך קבלת ההחלטות והערכת העיצוב (האם המוצר שלנו ממלא את הצרכים של פרסונה X ?, מה פרסונה Y הייתה אומרת ? וכדומה).
  3. קיצור תהליך העיצוב והפיתוח אשר תורם לחיסכון בעלויות. ברגע שאנו מאפיינים את המוצר למשתמשים "אמיתיים" אנו מתכננים אותו בצורה טובה יותר ובכך מגדילים את הסיכוי להצלחה
  4. בבדיקות השמישות שמהן אנו מקבלים את האינדיקציה אם המוצר מוצלח (במידה והבדיקות עוברות שלא כשורה עלינו לחזור חזרה ולשנות תהליכים מה שמגדיל את זמן הפרויקט ואת העלויות).

צרו עימנו קשר עוד היום לקביעת פגישת אפיון עם יועץ מומחה אפיון ממשק משתמש.

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר