מעקב תנועות עכבר KRS

בואו ללמוד על התנהגות המשתמשים שלכם

מעקב אחר תנועות עכבר

מעקב תנועות עכבר (Mouse Tracking) נועד בראש ובראשונה לצורך בדיקות שמישות ומהווה ככלי עיקרי בתהליך חווית המשתמש. השימוש בו נעשה על ידי הקלטת תנועות סמן העכבר של משתמש מסוים בממשק. באמצעות מעקב זה אנו אוספים מידע עשיר, איכותי ואמין על התנהגות המשתמש בממשק שלנו, ובכך מפיקים מידע ולקחים לתכנון ושיפור עתידי.

יתרונות וחסרונות בשימוש במעקב תנועות העכבר:

  • החיסרון הראשון במעקב תנועות עכבר הוא שאנו לא יכולים לדעת מה רואה המשתמש שלנו.
  • המשתמש יכול לקרוא את התוכן, אך לא להצביע עליו עם הסמן של העכבר ולכן, מה שבבדיקה יראה לנו כאילו "אינו שם לב" לאו דווקא מוכיח זאת. בעקבות כך, איננו יכולים לדעת איזה אלמנטים בהיררכית העמוד שלנו הניעו אותו לפעול וללחוץ באזור מסוים.

  • היתרון הראשון בשימוש במעקב תנועות עכבר, לעומת מעקב תנועות עין, הוא שמדובר בכלי בדיקה זול מאוד גם אם הנבדקים הם קבוצה גדולה.
  • היתרון השני הוא שאם משתמשים בכלים של הטמעת קוד ולא בהתקנת תוכנה על המחשב המקומי ניתן לבדוק משתמשים מרוחקים, מכל מקום, בכל העולם. באמצעות שיטה זו המשתמש נמצא בסביבה הטבעית שלו ואינו מודע לכך שהוא נבדק, כך שתוצאות הבדיקה הן איכותיות מאוד.

כמו כן, ניתן לקבל הקלטות ואפשרויות צפייה בווידאו, לקבל דוחות מפורטים, לצפות ב Heat Maps (Heat Maps - הן מפות חום המציגות בצורה אינפוגרפית ריכוז של אזורי עניין באתר. ככל שהאזור נצפה יותר, כך הוא מסומן בצבע "חם" יותר, מהסגול הקר עד לאדום החם).

מפת חום שנוצרה כתוצאה ממעקב אחר תנועות עכבר

אז איך זה עובד?

ישנם מספר כלים שמבצעים את מעקב תנועות העכבר, הנפוץ בניהם הוא ה Clicktale. באמצעות הטמעת קוד שלו באתר שלנו, הכלי מאפשר לנו לקבל דוחות סטטיסטיים, על המבקרים באתר, לצפות בהקלטות תנועות העכבר באתר, ולראות Heat Maps(מפות חום).

לצורך ההדגמה נציג מקרה של אתר מכירות שסובל מאחוז הזמנות נמוך לעומת מספר הגולשים הרב שמגיע לאתר (יחס המרה) ומתחיל תהליך של רכישה, אך נוטש אותו לפניי סיומו.

בשימוש בכלי מעקב על תנועות העכבר של הגולש נוכל להבין האם יש כשלים כלשהם בתהליך שגורמים לגולשים לנטוש את סל הקניות באופן סיסטמתי.

אספנו נתוני משתמשים באתר ובצענו מעקב והקלטת תנועות עכבר במשך חודש (כאן המקום לציין כי כלי הקלטת תנועות העכבר אינו מקליט את מספרי האשראי של הגולש, סיסמאות כלשהן או כל מידע רגיש אחר) וגילינו כי מרבית הגולשים באתר(כ 65% מהגולשים שהתחילו תהליך רכישה כלשהו) נוטשים את תהליך הרכישה באתר ברגע שהגיעו לשלב ההרשמה \ מעבר לתהליך התשלום.

הנתונים האלו הובילו אותנו לבצע מבדקי A/B על שלב ההרשמה וגילינו כי הדרך הטובה ביותר להשאיר את הגולשים באתר ולגרום להם לסיים את הרכישה היא השארת ההחלטה האם להירשם או לסיים את הרכישה ללא הרשמה לאתר בידי הגולשים.

שינוי זה הוריד את אחוז הנטישה של העגלה ב 70% וגרם מיידית לעליית הכנסה של עשרות אלפי שקלים בחודש לבעלי האתר.

מעקב אחר תנועות עכבר ב KRS

צוות אפיון חוויית המשתמש שלנו מוביל את הדרך ביישום מחקרי מעקב אחר תנועות עכבר לשיפור חוויית המשתמש באתרים, אפליקציות ומערכות. ברגע שאנו מזהים את האזורים הבעייתיים, או חלקים באתר האינטרנט שאותם ניתן לשפר, אנו מתכננים שיפורים שיבטיחו את החוויה של האתר שלך למקסימום הפוטנציאל שלו.

אם ברצונך לברר פרטים נוספים על מחקר המעקב אחר תנועות עכבר וכיצד אנו יכולים לשלב אותו עם שיטות אחרות של בדיקות שמישות, צור עימנו קשר עוד היום.

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר