בלוג

כי יש לנו מה לספר לכם...

מילון מושגים - נגישות אתרים (web Accessibility)

מילון מושגים - נגישות אתרים (web Accessibility)


אחד הנושאים החשובים היום בכל הקשור לתהליך אפיון חוויית משתמש, הינו הנגשת אתרים.
נגישות אתרים (web Accessibility), הוא מושג כולל המדבר על אתרים נגישים הכוללים תוספים ועזרים מיוחדים המאפשרים לאנשים עם מוגבלויות ולקויות שונות להשתמש בצורה מלאה בשירותיו של אותו האתר (אתרים נגישים בישראל, אתר רשות השידור, אתר איקאה, אתר בנק דיסקונט ועוד). החוק הישראלי קובע מספר רמות נגישות שונות, אשר מחייבות את האתרים השונים לעמוד בהן על פי סיווגו של האתר. חוק זה חוקק על מנת לאפשר לבעלי המוגבלויות השונים בישראל (בישראל חיים היום 1.36 מיליון אנשים עם מוגבלות, שהם כ 24% מהאוכלוסייה) שוויון זכויות מלא בשימוש ברשת האינטרנט.

להמשך המאמר
מילון מושגים - ארכיטקטורת המידע (Information architecture)

מילון מושגים - ארכיטקטורת המידע (Information architecture)

כחלק מתהליך אפיון חוויית המשתמש, ארכיטקטורת המידע (IA - information Architecture) מאפשרת לנו לתכנן איך נציג את המידע והתוכן שלנו למשתמשים באתר או המערכת שלנו כך שיוכלו לאתר את המידע המבוקש על ידם בצורה יעילה ומהירה.
בכל תהליך אפיון חוויית משתמש אנחנו מתחשבים מראש בנושא ארכיטקטורת המידע, ומתמקדים כמובן בהיררכית התוכן, ואף בתכנון פריסת המידע, זאת על ידי תכנון מוקדם של מודל הניווט, וקביעת יסודות הניווט בממשק על ידי הגדרת יכולת התמצאות של המשתמש בדגש על דפוסי ניווט מקובלים. וכן על ידי הגדרת שפת ממשק ברורה ועקבית, ואף בהגדרת מונחים אחידים למערכת.

להמשך המאמר
טעויות נפוצות בתכנון ארכיטקטורת מידע

טעויות נפוצות בתכנון ארכיטקטורת מידע

במאמר זה נלמד אודות הפיכת הממשק שלנו לידידותי ושימושי, על ידי בניית ארכיטקטורת מידע נכונה. נכיר בצורה יותר טובה את המושגים השונים הקשורים לנושא, ונלמד על הטעויות הנפוצות, אותן בעלי אתרים רבים מבצעים בממשק שלהם.

נעבור על ניתוח נכון של קהל היעד לממשק, יצירת עקביות בניווט ובשפת הממשק, אפיון נכון של תוכן האתר, שימוש חכם במנוע החיפוש הפנימי של האתר ועוד.

לקריאת המשך המאמר שהועלה על ידי קובי ששון, מנהל החממה הטכנולוגית בחברת KRS, בפורטל היזמות הישראלי של דה-מרקר - startisrael - לחץ כאן.

 

להמשך המאמר
ארבעה טיפים לחוויית משתמש עילאית לגולשי סמארטפון

ארבעה טיפים לחוויית משתמש עילאית לגולשי סמארטפון

עד סוף שנת 2015 כמות הגולשים ממכשירי הסמארטפון תעקוף את כמות הגולשים ממחשבים שולחניים. האם האתר שלכם מוכן בצורה האופטימאלית לגולשים האלו?. 

בדרך כלל כשאנו ניגשים לאפיון חוויית משתמש בעבור אתר מותאם למובייל אנו שואלים שאלות כגון:

1.מאיזה פלטפורמה יגיע הגולש לאתר שלנו.
2.לאיזו מטרה הגיע הגולש לאתר שלנו (על מנת להירשם, להוריד קופון, לחפש פרטי קשר של עסק, וכדומה).
3.איפה ומתי הגולש מגיע לאתר המובייל שלנו, ועוד...

לשם מענה מדויק על שאלות אלו אנו חייבים להכיר בצורה מושלמת את המשתמשים שלנו, להבין מהם הצרכים, ההרגלים, המאפיינים, והתהליכים שהם עושים בשימוש באתר המובייל שלנו. וכדי להשיג זאת נבצע אפיון לקהל היעד באמצעות כלי הפרסונות.

להמשך המאמר
יצירת מוקאפ לחיץ באמצעות אפליקציית Marvel - וידאופוסט

יצירת מוקאפ לחיץ באמצעות אפליקציית Marvel - וידאופוסט

כחלק מתהליך אפיון חוויית משתמש, אנו משתמשים בכלי המוקאפ (Mockup). 

מוקאפ (Mockup) הוא דגם דמוי ממשק, המשמש אותנו ככלי הכולל את עיצוב הממשק, ולכן מייצג את ממשק המשתמש הסופי, זאת לפניי מספר שלבים אפשריים, כגון: מבדקי השמישות, הצגת הממשק לבעלי העניין, או שלב הפיתוח הטכנולוגי. המוקאפ בנוי בדרך כלל מתמונות סטטיות, או מדמה פונקציונאליות בדרגות שונות (מוקאפ לחיץ - Clickable Mockup), כך שהוא מאפשר לנו לחוות את האינטראקציה בין המסכים בצורה דינאמית, ובכך לבדוק ואו לבחון, את ממשק המשתמש בעלויות פיתוח נמוכות.

במאמר זה נסקור את הכלי שנקרא Marvel. כלי זה מאפשר לנו להפוך סקצ'ים (sketches), תרשימי רשת (wireframes), סקיצות עיצוב, ועוד לאבטיפוס אינטראקטיבי בכמה לחיצות, וכל זאת ללא עלות, ובסנכרון פשוט של החומרים שלך מ Dropbox.

להמשך המאמר
איך להגדיל את המכירות באתר על ידי מבחן A/B לדף הבית

איך להגדיל את המכירות באתר על ידי מבחן A/B לדף הבית

לא צריך להשקיע כסף במדיום או בקורא בקלפים, אין גם צורך להמר על הניחוש הכי טוב שלך.

קיימת אפשרות טובה יותר, אמינה יותר, ועם תוצאות מובטחות.

לא, לא התבלבלת, אנחנו עדיין מדברים על הגדלת יחס ההמרה באתר האינטרנט שלך.

בוודאי במהלך פעולות השיווק שלך באינטרנט התלבטת לא אחת על איזו תמונה טובה יותר, איזה צבע נכון לכפתור ההזמנה, או איזה ניסוח יניע את הגולש באתר שלך ליותר תוצאות. מבחני הA/B יוכלו לספק את התשובות לכל ההתלבטויות שלך, וללא צורך להיות מומחה בתחום.

תוכל להריץ את הבדיקות על האלמנטים השונים אותם תרצה לבחון באתר, ללא צורך בהקצאת משאבים גדולים, או בתכנון מחדש לאתר.

להמשך המאמר
סרטון להשראה - למה חוויית משתמש כה חשובה

סרטון להשראה - למה חוויית משתמש כה חשובה

פיקסאר שוב עושים את זה ובגדול, ומראים לנו בסרט אנימציה משעשע (מ 2006) את חשיבות תחום אפיון חוויית המשתמש (UX) בפחות מ 5 דקות.

הסרט בבימויו של Gary Rydstrom גרף תשואות רבות בקרב המאפיינים, לאחר שזה הצליח להעביר בפשטות וקלילות את מהות התחום שנחשב לחדש בתעשיות המדיה והטכנולוגיה, ויותר מכל הסבר אחר, ההסבר הזה גם מלווה בדבר החשוב ביותר בתחום, והוא ה-חוויה.

צפו ותהנו.

להמשך המאמר
טרנדים חדשים בחוויית משתמש לאתרי מכירות

טרנדים חדשים בחוויית משתמש לאתרי מכירות

רובנו וודאי זוכרים את עצמנו שקועים עמוק בכורסא ומפנטזים על היכולת לעשות קניות מהבית...

לכן, אין זה מפליא שהיום שיטת הרכישה הפכה לכה פופולארית בעבור צרכנים רבים בכל העולם.

בכל יום נושא הקניות דרך האינטרנט צובר משתמשים נוספים שמתמכרים לחוויית הרכישה הווירטואלית ובעצם כך מבטלים את הפער הגיאוגרפי בין המוכר לקונה ומאפשרים אופציית בחירה רחבה יותר של מוצרים.

אז מה גורם לנו הצרכנים לקנות את אותו המוצר דווקא מאתר A ולא מאתר B ? ישנן תיאוריות רבות אשר מיישמות בהצלחה את הניסיון להגדיל את המכירות באתרי אינטרנט (העלאת יחסי המרה), אך ברוב המחקרים והשאלונים שנשאלו עד היום, גולשים הצביעו על נושא שפת העיצוב של האתר, כסיבה המרכזית שלהם להרגשת ביטחון, והשארת פרטי התשלום לרכישת המוצר. 

להמשך המאמר
12 מודעות יצירתיות להשראה

12 מודעות יצירתיות להשראה

אנו מקווים שבפוסט זה תהנו מההשראה שאנחנו זכינו לה, בעקבות היכרות עם מספר מודעות פרינט ששימשו ומשמשות חלק מהחברות הגדולות והמוכרות בעולם (פולסוואגן, ניוואה, שומרי משקל ועוד...) לצרכי שיווק שונים, כגון: שיווק באינטרנט ובמנועי חיפוש, שיווק ברשתות חברתיות, עיתונות כתובה, שילוט חוצות ועוד.
אנו מקווים שתהנו מההמודעות המבריקות הללו, שנאספו לפוסט אחד על ידי הבלוג הפופולארי - Designer Daily.

להמשך המאמר
הוכחה חברתית – איך ומתי להשתמש בה?

הוכחה חברתית – איך ומתי להשתמש בה?

הוכחה חברתית – איך ומתי להשתמש בה?

לפניך עומדות שתי אפשרויות לרכישת טלפון חכם, בראשונה נציגים מעונבים, שמציעים לך מבצע חסר תקדים של פעם בחיים, ואילו ממול, אתה רואה קבוצה של אנשים, מדברים ביניהם ומהללים את איכותו של טלפון מתחרה, מספרים על החוויות הטובות שלהם מהטלפון ועל היכולות הנדירות שלו.

אז... איזה טלפון תעדיף?!

בדיוק כמו בדוגמא שהצגתי, גם בעולם הוירטואלי, החלטת הרכישה תושפע ממספר רב של גורמים, אך העיקרי שבהם הוא חוות הדעת וביקורות של רוכשים קודמים.

המחקרים מגלים לנו, כי שני שליש מהצרכנים מצביעים על סיכויים טובים יותר לרכישת מוצר מאתר שוכלל דירוג וביקורות מגולשים.

לא רק בתהליכי רכישת מוצר, גם בבחירת שירותים, ההוכחה החברתית מראה חשיבות גבוהה.

להמשך המאמר

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר