בלוג

כי יש לנו מה לספר לכם...

לא צריך לנחש, יש דרך בטוחה להבטיח את הצלחת הממשק

לא צריך לנחש, יש דרך בטוחה להבטיח את הצלחת הממשק

במאמר זה נלמד כיצד שימוש בכלי מבחן ה A/B, יכול לסייע לנו להבטיח את הצלחת הממשק שלנו, ללא צורך בהשקעה גדולה ובלקיחת סיכונים מיותרים. 

בנוסף, נבין מה הוא כלי מבחן ה A/B, מה היתרונות והחסרונות של השימוש בו, נבין כאנשי מקצוע שעוסקים באפיון חוויית משתמש, מעצבים, מנהלי פרויקטים, אנשי שיווק, מה הצורך בכלי, וכן נעבור על שלוש אסטרטגיות שונות לשימוש במבחן ה A/B ועוד...

להמשך המאמר
סרטון להשראה - איך לא לנסות להגדיל את יחס ההמרה של האתר שלך

סרטון להשראה - איך לא לנסות להגדיל את יחס ההמרה של האתר שלך

ישנם אתרי מכירות שמתוכננים בצורה לא נכונה, ובשל כך יוצרים הסחה לא מקצועית מתשומת דעתו של הגולש בדרך לביצוע הרכישה באתר.
האם גם הגולשים שלך נתקלים בהסחות דעת מסוג זה בדרך לרכישת מוצר באתר האינטרנט שלך ?
בסרטון זה, חברת גוגל ניסתה להדגיש (בצורה הומוריסטית) את החשיבות הרבה בתכנון צעדיו של הגולש, כחלק מחווית הקניות שלו באתרי המכירות (conversion funnel), וזאת דרך המחשה של אתר מסוים שפשוט מבצע את כל הטעויות האפשריות, זאת דרך המחשה הומוריסטית והשוואה לסיטואציה דומה בחיים האמיתיים (אתר = סופרמרקט).
חשוב לזכור כי על ידי אפיון חוויית משתמש חכם, נוכל לתכנן את צעדיו של הגולש בצורה נכונה, ולהגדיל את יחס ההמרה שלנו בצורה משמעותית.

להמשך המאמר
מילון מושגים - שיווק תוכן (Inbound Marketing)

מילון מושגים - שיווק תוכן (Inbound Marketing)

עצה זו חשובה בעיקר לחברות שבחרו בשיטת שיווק התוכן (Inbound Marketing). שיטת שיווק זו משמשת חברות לשיווק על ידי פרסום תוכן שיווקי (איכותי) בבלוגים, ניוזלטרים, ברשתות החברתיות השונות ועוד. שיטת שיווק זו מתבססת על יצירת תוכן איכותי שמושך בצורה קבועה גולשים רבים, ועל ידי כך בונה אמון בין שני הצדדים (Engage). באמצעות תהליך זה החברה יוצרת מאותם הגולשים לקוחות משלמים, או הפניות. חשוב לציין כי שיטת שיווק זו כוללת תהליך ארוך ולא פשוט, בו החברה יוצרת כמות גדולה של תוכן איכותי, ואותו היא מפרסמת בערוצי השיווק השונים באינטרנט.

להמשך המאמר
מילון מושגים - מבחן A/B

מילון מושגים - מבחן A/B

מבחן ה A/B הוא כלי עזר המשתמש אותנו למבדקי שמישות שונים, לפלטפורמות אינטרנט שונות. באמצעות מבחן ה A/B, אנו יכולים למדוד פרמטרים שונים, ואלמנטים שונים בממשק, ואף לקבל מידע סטטיסטי מדויק אודות התפקוד של אלמנטים אלו, מה שמסייע לנו מאוד באפיון חוויית משתמש לממשקים שונים. המבחן יכול לשמש אותו בדף נחיתה שמטרתו למשוך גולשים להשאיר פניות (לידים), באתרים המוכרים מוצרים ואו שירותים שונים, ובממשקים שונים, בהם נוכל לבחון את הידידותיות של הממשק. במקרים בהם מדובר על בחינה של אתרים שמטרתם למכור מוצרים ושירותים, ואו לקבל לידים, אנו מודדים את אחוזי ההצלחה על ידי מה שנקרא – יחס המרה (Conversion Rate), שמודד את כמות הגולשים באתר, מול כמות הפעמים שאותם הגולשים ביצעו את הפעולה שהגדרנו מראש שיבצעו באתר. המבחן עצמו מתבצע על ידי מדידה בזמן אמת של אלמנט מסוים (תמונות שונות \ כפתורים שונים \ טקסט שונה וכדומה), ומעקב אחר האלמנט שיצר את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר. גם לאחר שזיהינו את האלמנט המוצלח יותר, אנו יכולים לבצע אופטימיזציה לאתר, וזאת על ידי בחינה חוזרת של אותו האלמנט והניסיון להגדיל את אחוזי ההמרה, ואו בדיקה של אלמנטים אחרים באתר.

להמשך המאמר
חמישה יתרונות להקמת אתר אינטרנט רספונסיבי

חמישה יתרונות להקמת אתר אינטרנט רספונסיבי

רגע לפני שאפרט את היתרונות של הקמת אתר רספונסיבי (Responsive Design), מהו בעצם עיצוב רספונסיבי?

מהו עיצוב רספונסיבי

עיצוב רספונסיבי הוא "עיצוב מגיב" או "עיצוב גמיש" המשתנה בהתאם לגודל הדפדפן והרזולוציה של המכשיר ממנו הגולש מגיע לאתר. כלומר, כאשר מתבצעת כניסה לאתר, כלל האלמנטים מתאימים את עצמם על מנת ליצור לגולש את חוויית הגלישה הידידותית ביותר באתר, זאת ללא תלות בפלטפורמה ממנה הגיעה הגולש.

דרך נחמדה להמחיש את זה, היא באמצעות גרירה של מסגרת הדפדפן ממנו אנו גולשים וכיווץ או מתיחה שלו לרוחב, תוכלו לראות את האלמנטים משתנים בין המצבים.

להמשך המאמר
מילון מושגים - תרשים רשת \ שלד (Wireframe)

מילון מושגים - תרשים רשת \ שלד (Wireframe)

כחלק מתהליך אפיון חוויית משתמש, אנו משתמשים בתרשים רשת \ שלד (Wireframe).
תפקידו של תרשים הרשת (Wireframe) היא להראות את ממשק המשתמש בשלבים הקונספטואליים המוקדמים שלו. תרשים הרשת יכול להתבצע על ידי שרטוט ידני פשוט (סקצ' - Sketch), או על ידי ממשק דיגיטלי (באמצעות תוכנות מתאימות). תפקידו של תרשים הרשת להצביע על אזורי התוכן בממשק, מבנה הצגת המידע, ולדמות בצורה בסיסית את האינטראקציה של המשתמש עם הממשק. כמו כן, תרשים הרשת יכול לשמש אותנו למבדקי שמישות, ולהצביע על נקודות החוזקה והחולשה בממשק, עוד לפניי שהשקענו את כל המשאבים על עיצוב ופיתוח הממשק, ובכך לחסוך לנו הרבה זמן וכסף.

להמשך המאמר
מילון מושגים - גיימיפיקיישן \ משחוק (Gamification)

מילון מושגים - גיימיפיקיישן \ משחוק (Gamification)

השימוש בטכניקת הגיימיפיקיישן (באנגלית - Gamification , בעברית - משחוק) הוא אחד הטרנדים הפופולאריים ביותר היום, ונעשה בשימוש בעיקר על ידי אנשי שיווק ואנשי אפיון חוויית משתמש, בחברות וארגונים גדולים ככלי מצליח להגברת מעורבות לקוחות החברה ולעידוד השימוש באתרים\אפליקציות ועוד.
הטכניקה עצמה מבוססת על הגברת מעורבות הגולשים באתרים ואפליקציות (בעיקר באתרים ואפליקציות מסוג WEB 2.0), בהם נעשה שימוש במתן תגמול וירטואלי כגון : נקודות משחק, עליה בשלבים\דרגות, קבלת פרסים וירטואליים (כגון מטבעות, דמויות משופרות, תוספים ועוד), הצבת פרופיל המשתמש לפי ניקוד בלוחות מובילים (Leader boards) בין חבריו ועוד.
כל אלו נועדו לעודד אותנו המשתמשים להגדיל את השימוש באפליקציה, אך לא רק, מחקרים הוכיחו כי משחוק תורם ומשפר את מעורבות המשתמש, תהליכי למידה שונים, ואף לתרום להצלחת פרויקטים חינוכיים שונים.

להמשך המאמר
מילון מושגים - עיצוב רספונסיבי (Responsive Design)

מילון מושגים - עיצוב רספונסיבי (Responsive Design)

עיצוב אתרים רספונסיבי (Responsive Design) הוא גישה בתחום עיצוב האתרים (Web Design), בה עיצוב האתר מתאים את עצמו על ידי שינוי המבנה שלו, והאלמנטים השונים, לצרכיו של המשתמש: הפלטפורמה איתה הוא גולש לאתר (מחשב, לפטופ, סמארטפון, טאבלט, משקפיים\שעון חכמים ועוד), גודל המסך של אותה הפלטפורמה (גודל מסך המחשב, גודל מסך הסמארטפון וכדומה), ורזולוציית המסך בה הוא משתמש. כל זאת על מנת ליצור לגולש את חוויית המשתמש האופטימאלית, ללא תלות בפלטפורמה ממנה הוא הגיע לאתר.
עוד בתהליך אפיון חוויית המשתמש של הממשק אנחנו מאפיינים את הממשק למספר פלטפורמות שונות, ומוסרים למעצבים שלושה מוקאפים שונים, זאת בהתאמה לשלושת הפלטפורמות הפופולאריות – מחשב, טאבלט, סמארטפון.

להמשך המאמר
מילון מושגים - מפת חום (Heat Map)

מילון מושגים - מפת חום (Heat Map)

כחלק מתהליך אפיון חוויית משתמש, אנו משתמשים במפת חום (Heat Map), לצורך מבדקי שמישות.
מפת חום היא מפה המציגה בצורה אינפוגרפית ריכוז של אזורי עניין באתר. ככל שהאזור נצפה יותר, כך הוא מסומן בצבע "חם" יותר (באפקט המדמה שימוש במצלמה טרמית), מהסגול הקר ועד לאדום החם שמקבל האזור הזוכה לכמות העניין הגדולה ביותר (Hot Spot) באתר הנבדק.
מפת החום היא דרך חזותית נהדרת ויעילה, העוזרת לנו לנתח ולפרש את התוצאות של מבדקי המשתמש שלנו, ובין היתר מסייעת לנתח מבדקי משתמש כגון: מעקב אחר תנועת העין, מעקב אחר תנועות עכבר ועוד.

להמשך המאמר
מילון מושגים - תסריטי שימוש (Usage Scenario)

מילון מושגים - תסריטי שימוש (Usage Scenario)

כחלק מתהליך אפיון חוויית משתמש, אנו משתמשים בתסריטי שימוש (Usage Scenario).
שלב זה מתבצע בתהליך האפיון מייד לאחר ניתוח קהל היעד באמצעות פרסונות. בשלב זה אנו כותבים לכל פרסונה את תסריטי השימוש הרלוונטיים לממשק (Usage Scenario). זאת מכיוון שתסריטי השימוש עוזרים לנו בשלבים המוקדמים של תהליך האפיון, במטרה להבין את הדרישות הפונקציונאליות של המשתמש, ולתאר את האינטראקציה שלו עם הממשק, מרגע תחילת הפעולה שלו בממשק ועד לרגע בו הגשים את המטרה שלו (Goal).

להמשך המאמר

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר