בלוג

כי יש לנו מה לספר לכם...

חשיפה! הגיע הזמן לגלות לכם את הסוד הגדול של יצירת אשליה טובה יותר למשתמשים

חשיפה! הגיע הזמן לגלות לכם את הסוד הגדול של יצירת אשליה טובה יותר למשתמשים

כל הקוסמים המצליחים בעולם משתמשים באותה שיטה נפלאה, הנקראת – האשליה!

מהי בעצם אשליה? אשליה היא עיוות בתפיסה החושית, כלומר, דבר שנראה לא כפי שהוא באמת, אחיזת עיניים, הטעיה, תעתוע.

גם בעולם האינטרנט והאפליקציות אפשר להשתמש בשיטה זו, כמובן כל עוד היא עונה על צרכי הממשק ותורמת לחוויית המשתמש.

במאמר זה, נתן לכם טיפים וכלים בהם נייצר את אותה אשליה שהאפליקציה שלנו נטענת הרבה יותר מהר ממה שקורה בפועל.

להמשך המאמר
מה הם 5 הדברים שחייבים לדעת כשמעצבים מסכי Dashboard?

מה הם 5 הדברים שחייבים לדעת כשמעצבים מסכי Dashboard?

על מנת לייעל את תהליך אפיון חוויית המשתמש, ועיצוב ממשק המשתמש של מסך ה Dashboard ("לוח מכוונים" בעברית תקינה), כתבנו בעבורכם מדריך קצר המכיל חמישה טיפים שונים לעיצוב ידידותי למשתמש, אשר עומד במטרה הראשית שלנו – תצוגה של מדדי הביצוע החשובים ביותר למשתמש, בפורמט נגיש, שמיש וידידותי.

למי המאמר שימושי ? לכל מי שעוסק בתחום אפיון ועיצוב ממשקים, אנשי BI (בינה עסקית), מנהלי פרויקטים, מנהלי מוצר, יזמים ועוד.

להמשך המאמר
7 דרכים שיעזרו למנוע נטישת גולשים באתר בזמן תהליך הרכישה

7 דרכים שיעזרו למנוע נטישת גולשים באתר בזמן תהליך הרכישה

כ 70% מהגולשים נוטשים את עגלת הקניות בתהליך הרכישה באתרי אינטרנט. 

כן, קראתם נכון. שיעור נטישת עגלת הקניות (Cart Abandonment) בזמן תהליך התשלום בכל אתר מכירות ממוצע, עומדים על כ – 70%. מה שאומר שברוב האתרים, פחות מ – 30% מהמשתמשים שיתחילו בתהליך התשלום (Checkout) באמת ישלימו אותו.

למרבית בעלי אתרי המכירות, וכמובן שלאתרי המכירות הגדולים, יש דוחות אנליטיים המציגים את ניתוח פעילות הגולשים באתר. באמצעות דוחות אלו ניתן לנתח את הפעילות באתר, ולקבל תשובות לשאלות כגון :

להמשך המאמר
הרצאה להשראה - למה כדאי לנו לשמור על פשטות בממשקים שלנו?

הרצאה להשראה - למה כדאי לנו לשמור על פשטות בממשקים שלנו?

דיויד פוג (David Pogue), הכתב הטכנולוגי הוותיק של עיתון הניו-יורק טיימס (The New York Times), מדבר על כמה הפשטות מוכרת.

(דווקא אנחנו כאנשי אפיון חוויית משתמש מבינים את הצורך בממשק שמתבסס בעיקרו על פשטות השימוש).

בהרצאה זו דיויד פוג טוען כי "Simplicity Sells" וכי אין משתמשים לא מוצלחים, אלא ממשקים לא מוצלחים (לא לפספס את השיר על ביל גייטס!). אז ברוח ההרצאה, נמעיט במילים ופשוט ניתן לכם להתענג על החוויה שבסרטון צפייה נעימה.

להמשך המאמר
שימוש בגימיפיקיישן (משחוק) לעידוד רכישות באפליקציות מסחר אלקטרוני

שימוש בגימיפיקיישן (משחוק) לעידוד רכישות באפליקציות מסחר אלקטרוני

מחקרים מראים כי עד סוף שנת 2015 כמות הגולשים ממכשירי הסמארטפון תעקוף את כמות הגולשים מהמחשבים. נתון נוסף שמצטרף לכך הוא הידיעה כי רק בשנת 2013, נמכרו יותר ממיליארד מכשירי סמארטפון ברחבי העולם. 

אני מניח שהנתון הזה לא מפתיע אף אחד מהקוראים שלנו, ובכלל. רוב הפעולות היומיומיות שלנו נעשות על ידי הסמארטפון, אם מדובר על ניווט לעבודה, ניהול סדר היום שלנו, תקשורת מול עמיתים לעבודה, מכרים ומשפחה, ובשנים האחרונות גם כלי לרכישת מוצרים אונליין. 

גם רשתות השיווק ואתרי המכירות הגדולים לא מתעלמים מעובדה זו, ולכן חזינו בשנים האחרונות בגל של מעבר מאתרי מובייל מותאמים – לאפליקציות מסחר אלקטרוני (M-commerce) מושקעות המזמינות את הגולשים לבצע רכישה של מוצרים תוך כדי שמירה על חוויית משתמש נגישה, ידידותית ושיווקית. 

להמשך המאמר
אפיון חווית משתמש ל BI, תהליך העבודה הנכון

אפיון חווית משתמש ל BI, תהליך העבודה הנכון

חברות וארגונים בכל העולם משתמשים בתצוגות דשבורד (Dashboard), כמקום אחד המרכז את כל 

הנתונים החשובים והמעניינים למנהל על הארגון שלו, וזאת כחלק מפתרון בינה עסקית (BI).

מהי בינה עסקית BI ?

בינה עסקית (BI – Business intelligence) הינה שיטה לניתוח והצגה של מידע ארגוני. מערכת הבינה העסקית נועדה על מנת לשמש את הדרג הניהולי לקבלת מידע מרוכז בצורה קלה ופשוטה, ולהבין את צורת תפקודו של הארגון ובכך לקבל החלטות על דרכי הפעולה העתידיות לשיפור התוצאות. נתונים אלו מוצגים באמצעות לוח מכוונים (Dashboard) המציג ריכוז נתונים בצורה חווייתית באמצעות גרפים שונים, שעונים, סרגלי מדדים (KPI) ודוחות דינמיים.

להמשך המאמר
הרצאה להשראה - איך לבנות את הביטחון הקריאטיבי שלך?

הרצאה להשראה - איך לבנות את הביטחון הקריאטיבי שלך?

ביטחון עצמי הוא כלי מאוד חשוב בהתפתחות האישית של כל מעצב או מאפיין חוויית משתמש. 

אך האם אתם מסוגלים לעמוד בביטחון מלא מול הלקוחות שלכם? מול המנהלים? או מול העמיתים למקצוע?

האם אתם מוצאים עצמכם מהססים להעלות את היצירות שלכם לרשתות החברתיות? pinterest, Dribbble, Behance ועוד... ?

חוסר בביטחון נובע לרוב מהחשש של "מה האחר חושב עליי או על היצירה שלי", הפחד מהתגובות של הסביבה משתקות אותנו ואת היצירתיות שלנו, ומגבילות אותנו לעבודה בתוך תבנית קבועה.

להמשך המאמר
Testing A/B או Multi Variant Testing, מתי ואיך להשתמש בהם?

Testing A/B או Multi Variant Testing, מתי ואיך להשתמש בהם?

ישנם כמעט אין סוף פרמטרים שניתן לבחון באתר אינטרנט, על מנת לשפר את יחסי ההמרה שלו. ניתן לבדוק את הטקסטים באתר, ניתן לבדוק האם התמונות של המוצרים מספיק מזמינות, אם מספר הטלפון מספיק בולט ועוד. 

יכול להיות שהיום אתה שבע רצון מכמות המכירות ואו לידים שהאתר מייצר לעסק שלך, אך תמיד טוב לנסות להגדיל את אחוזי ההצלחה על ידי תהליכי אופטימיזציה שונים. על ידי תהליך כזה תוכל להפוך את מה שעובד בצורה די טובה, לעובד בצורה מדהימה. לשם כך, הדרך הטובה ביותר היא לנהל מבדקי שמישות שונים, ביניהם מבחני A/B Testing) A/B) ובדיקת מרובת משתנים (Multi Variant Testing). 

כעת אתה בטח שואל לעצמך : מה ההבדל בין מבחני A/B ובדיקות מרובות משתנים? ואיך התוצאות יושפעו במידה ואבחר את סוג המבחן שלא מתאים לי?

להמשך המאמר
מה צריך לדעת כשמעצבים אפליקציה לטלפונים חכמים בעלי מסך גדול?

מה צריך לדעת כשמעצבים אפליקציה לטלפונים חכמים בעלי מסך גדול?

הטלפונים החכמים גדלים, וממשיכים לגדול, אך הידיים של המשתמשים שלנו לא... (האייפון גדל מ 4 אינץ' ל 5.5 אינץ', מסכי אנדרואיד מגיעים גם ל 7 אינץ' וכדומה).

עם הבעיה הזו נאלץ להתמודד כל מי שעוסק באפיון חוויית משתמש לאפליקציות מובייל. הדבר מצריך מאיתנו לחשוב על סוגים שונים של פתרונות עיצוב שיוכלו להבטיח שהאינטראקציה בין המשתמש לאפליקציה תישאר נוחה, מהירה, וקלה. 

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם בפתרון הבעיה, בתקווה שתשקלו להשתמש בהם כבר בפרויקט הבא.

להמשך המאמר
נגישות באינטרנט לאנשים עם לקויות קוגניטיביות

נגישות באינטרנט לאנשים עם לקויות קוגניטיביות

בישראל חיים היום 1.36 מיליון אנשים עם מגבלה או לקות (כ 24% מהאוכלוסייה), נוכל לחלק אותם לפי הקבוצות הבאות : לקויות ראייה בדרגות שונות (החל מעיוורון צבעים ועוד עיוורון מלא), לקויות שמיעה ברמות שונות, לקויות מוטורית, ולקויות קוגניטיביות (בעיות קשב וריכוז, דיסלקציה וכו'). 

במאמר זה, אנו רוצים לסקור את נושא הנגישות באינטרנט לאנשים עם לקויות קוגניטיביות, עם דגש על משתמשים עם לקות מסוג דיסלקציה, וכן להמליץ לאנשי המקצוע העוסקים באפיון חוויית משתמש, ולמעצבים, כיצד להנגיש את הממשק לאנשים עם לקויות אלו, ובכלל.

להמשך המאמר

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר