בלוג

כי יש לנו מה לספר לכם...

מאמר להשראה : 10 כלי המוקאפ הטובים ביותר ל 2015

מאמר להשראה : 10 כלי המוקאפ הטובים ביותר ל 2015

אחד מהשלבים הכי חשובים בתהליך של כל אפיון חווית משתמש, הוא שלב תכנון המוקאפים (Mockup).
בשלב זה אנו מתכננים את המוקאפים, שמטרתם לדמות את הממשק, עוד לפניי שהגענו לשלב העיצוב והפיתוח שלו. המוקאפ משמש אותנו בדרך כלל ככלי המשתמש אותנו לחלקים שונים באפיון, כגון: מבדקי שמישות, הצגת הממשק לבעלי העניין (לקוח, מנהלי הפרויקט, מעצבים, מפתחים וכדומה), וככלי עזר בשלב הפיתוח הטכנולוגי. המוקאפ בנוי בדרך כלל מתמונות סטטיות, או מדמה פונקציונאליות בדרגות שונות (מוקאפ לחיץ - Clickable Mockup), כך שהוא מאפשר לנו לחוות את האינטראקציה בין המסכים בצורה דינאמית, ובכך לבדוק ואו לבחון, את ממשק המשתמש בעלויות פיתוח נמוכות.

להמשך המאמר
מדריך להוספת רקע וידאו לאתר לשיפור חווית המשתמש

מדריך להוספת רקע וידאו לאתר לשיפור חווית המשתמש

ודות לכניסתה של טכנולוגיית ה HTML 5, נוצרו לא מעט טרנדים חדשים. HTML5 הוסיפה, בעיקר, מספר רב של תכונות חדשות ואלמנטים חדשים שהחליפו את התגים הישנים ומאפשרים לנו לשלב מולטימדיה ותוכן גרפי באתר בקלות יחסית. בהם בולט השימוש ברקע העשוי מסרטון וידאו. כאשר מיישמים כהלכה את הפיצ'ר, רקע הוידאו מוסיף לאתרנו אלמנטים חיוביים רבים, לרבות העברת תחושות, ותגובות רגשיות, מה שתמיד מהווה חלק לא קטן ביצירת המותג והעברת המסר הרצוי לנו, וכן משפר את חווית המשתמש באתר.

להמשך המאמר
כך בונים משפך המרה אפקטיבי: מה לעשות וממה חשוב להיזהר

כך בונים משפך המרה אפקטיבי: מה לעשות וממה חשוב להיזהר

בעידן הטכנולוגי של היום, עדיין לא יצא לי להכיר מנהלי אתרים שלא מודאגים תמידית מהגדלת התנועה לאתר האינטרנט שלהם, ואף מתעסקים בנושא באופן כמעט אובססיבי. ההתעסקות הרבה בדרך כלל באה לידי ביטוי על ידי משאבי זמן וכסף רבים שמופנים על ידם לצורך מטרה זו. 

עם זאת, ולמרות הכל, לא כל מנהלי האתרים מבינים שמה שבאמת חיוני להצלחה שלהם, הוא דווקא המענה לשאלה "מה אותם המשתמשים שהם כל כך מתאמצים להביא, עושים באתר?", זאת כאשר הם מגיעים אליו. למרבה הפלא, חלק לא קטן ממנהלי האתרים לא שואל שאלה זו, ומתמקד דווקא בכמות הגולשים המגיעים לאתר, במקום להתמקד במשפך ההמרה באתר, באופטימיזציה שלו ובחווית המשתמש שלו.

להמשך המאמר
סרטון: כשחווית המשתמש מכשילה את הנגישות - Where UX fails accessibility

סרטון: כשחווית המשתמש מכשילה את הנגישות - Where UX fails accessibility

כשאליסטר קמפבל (Alastair Campbell) מומחה עולמי בתחום חווית משתמש ונגישות, הרצה בכנס Interact London 2015 האחרון, הוא טען כי UX ונגישות הולכים יד ביד, וכי לא רק שללא תהליך UX מעמיק, לא נוכל ליצור מוצרים שמישים, אלא לא משנה כמה ננסה להנגיש את המוצר שלנו, אם לא נבצע במקביל למאמצי ההנגשה, תהליך UX מלא, כל עבודה שנעשה בנושא הנגישות לא תהפוך את המוצר לראוי בעבור בעלי מוגבלויות.

כמו כן, אליסטר טוען כי עד כה היה נהוג לחשוב ש UX הוא לטובת הכלל, ונגישות היא למיעוטים, אך אין פה סתירה, ניתן להפוך כל ממשק לשימושיי וידידותי, ועם זאת נגיש. זאת על ידי שאלה של ארבע שאלות שהוא שואל את עצמו בכל פרויקט עיצוב, ובכך להבטיח תהליך נכון שיוביל לאתר נגיש.

להמשך המאמר
חמישה טיפים לשיפור תוכן האתר לצורך הגדלת יחסי המרה

חמישה טיפים לשיפור תוכן האתר לצורך הגדלת יחסי המרה

לרוב אתרי האינטרנט יש את אותה המטרה, לייצר לבעלים שלהם כמה שיותר הכנסה. הכנסה מאתר אינטרנט יכולה להגיע על ידי מכירה של מוצרים ואו שירותים למשאירי פרטים (ליד), רכישה של מוצרים באתרי מסחר אלקטרוני, הרשמה לניוזלטר בבלוגים, הורדה של קבצים, הרשמה לאירועים ועוד. לצערנו, הפעולות שאנו מבצעים על מנת שהמשתמשים יבצעו את המשימה אותה אנו מעוניינים שיבצעו באתר (conversion – המרה), הן לא תמיד כל כך פשוטות, ויוצרות לנו עבודה רבה הכרוכה בהוצאות כספיות, ושעות עבודה לא מבוטלות.

אחת מהדרכים הפשוטות יותר להגדלת מכירות באתר, ושיפור יחסי המרה, הינה שימת דגש על ייצור וכתיבה של תוכן איכותי, הנחשבת לאחת הדרכים הטובות ביותר לגרום למשתמשים לרכוש באתר שלנו ויותר מכך, לשמור אותם כמשתמשים קבועים, ומעורבים יותר, כך שתעלה הסבירות שהם יקנו מאיתנו שוב ושוב. 

להמשך המאמר
חוויית משתמש נגישה – AUX Accessibility UX

חוויית משתמש נגישה – AUX Accessibility UX

המושג AUX נוצר בצורה אבולוציונית לאחר ההבנה של אנשי מקצוע רבים, כי על מנת ליצור אתר נגיש, או אפליקציה נגישה חייב להתבצע תהליך UX נכון, ומאידך, נגיש.
על מנת שאפיון חווית משתמש אכן יענה על צרכי כלל המשתמשים, על המאפיינים להכיר גם במגבלות ולקויות של המשתמשים בעת המפגש עם הממשק.
בשל כך, אותו השילוב בין עולם הנגישות וחווית המשתמש יצר מושג חדש AUX שמכיל בתוכו מתודולוגיית עבודה תקינה שפותחה על ידי חברת KRS, ובניית תהליכי מחקר מותאמים לאוכולסיית האנשים עם המגבלות השונות.

למידע נוסף על חווית משתמש נגישה, תוכלו לקרוא במאמר הבא : הנגשת האתר ככלי המשפר חווית משתמש

להמשך המאמר
שישה טיפים מעולים לשיפור דף הנחיתה שלכם

שישה טיפים מעולים לשיפור דף הנחיתה שלכם

הדעה המקובלת על רוב האנשים, וזה בכל נושא, היא שתמיד כדאי ללכת על בטוח. למה לנו לקחת סיכונים כשיש "דרך נכונה" לעשות דברים?. לעומת זאת, בשיווק, ההצלחה נופלת לעתים קרובות דווקא על אלו שמוכנים לנסות מגמות ודרכים חדשות לשיווק. 

ולכן, כשאנחנו מדברים על תת התחום של חווית המשתמש - אופטימיזציה של דפי הנחיתה (Landing Page Optimization), "ההליכה על בטוח" יכולה להיות האויב הגרוע ביותר שלנו. מאוד קל ללכת שבי אחר שיטות עבודה מומלצות במקום לגלות מה האלמנטים שבאמת יגרמו לקהל המטרה שלנו להשאיר פרטים. נכון שטכניקות מוכרות לשימוש בדפי נחיתה הוכחו כבר בעבר, ומבוצעות על ידי רוב אנשי השיווק, אך עלינו לזכור כי מה שעובד עבור 90% מאתרים באופן אוטומטי לא בהכרח יעבוד על האתר שלנו.

להמשך המאמר
8 טיפים לשיפור ארכיטקטורת המידע באתר

8 טיפים לשיפור ארכיטקטורת המידע באתר

אחד האלמנטים החשובים ביותר בנושא ארכיטקטורת המידע (IA) הינו נושא הניווט באתרי אינטרנט. בכל פרויקט של חווית משתמש עלינו לשים בראש סדר העדיפויות שלנו את הדגש על קלות הניווט של המשתמש בממשק. זאת מכיוון שלמדנו מהניסיון הרב שלנו שאחד האלמנטים שגורמים לכישלון עסקי של אתר אינטרנט שמתבטא לרוב בירידה של יחסי ההמרה של האתר, ועלייה באחוזי הנטישה של הגולשים (Bounce Rate) - הינו ניווט לא תקין או מבלבל, מה שגורם לרוב המשתמשים לאבד את האוריינטציה בממשק שלנו ולנטוש אותו, כאשר ברוב המקרים זה יהיה לפניי שישאירו את הפנייה או ישלימו את הרכישה. 

להמשך המאמר
שלוש דרכים לאיסוף משוב ממשתמשים בעת קיום מבדקי שמישות באתר

שלוש דרכים לאיסוף משוב ממשתמשים בעת קיום מבדקי שמישות באתר

כל מי שעוסק בתחום חווית המשתמש יודע שעל מנת לבצע מבדקי שמישות אפקטיביים, עלינו לאסוף משוב ממשתמשי האתר שלנו. הפנייה לגולשים כוללת שאלות לגבי ההעדפות האישיות שלהם בכל הנוגע לאתר, ואיך ניתן לשפר אותו לטעמם, הופכת את קבלת המשוב מהמשתמשים לאחת הדרכים הטובות ביותר כדי לשפר את אתר האינטרנט שלנו, ולגרום לו להציג נתונים גבוהים יותר. 

להמשך המאמר
איך להקטין אחוזי נטישת עגלות באתרי מסחר אלקטרוני

איך להקטין אחוזי נטישת עגלות באתרי מסחר אלקטרוני

בשנים האחרונות פנו אליי לא מעט בעלי עסקים שבזבזו לא מעט זמן, כסף ומאמצים על הקמה של חנות אינטרנטית שמתמקדת במכירת המוצרים שהם משווקים. במקרים הטובים ראיתי דף בית מושקע, תיאורי מוצר מרתקים, ותמונות מוצר מפתות, כל הדרכים ליצור אתר שמוכר הרבה מאוד מוצרים ביחסי המרה גבוהים. אך כל אותם בעלי העסקים פנו אליי עם אותה הבעיה : אנחנו מפרסמים את האתר בכל הצינורות השיווקיים, ומשקיעים אלפי שקלים בחודש על השיווק, בתמורה אנו זוכים לזרם יציב של תנועת גולשים לאתר, אך עדיין אינה תזוזה של רכישות באתר, ובטוח שלא מספיק על מנת לכסות את ההוצאות הראשוניות והשוטפות היקרות, ועם זאת השאלה, איך דואגים להגדלת המכירות באתר, ולחווית משתמש משופרת.

להמשך המאמר

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר