בלוג

כי יש לנו מה לספר לכם...

מהם מבדקי שמישות לתוכנה ומה היתרון שלהם למשתמשי הקצה?

מהם מבדקי שמישות לתוכנה ומה היתרון שלהם למשתמשי הקצה?

מבדקי השמישות שלנו יכולים לחסוך לנו במשאבים רבים, הכוללים חודשי עבודה רבים, תקציב כספי גדול, וזאת עוד לפניי שהזכרנו את היתרון הגדול שהוא עיצוב המוצר המתאים ביותר למשתמשים הפוטנציאלים. במבדקי שמישות אנו בודקים את הקלות שבה המשתמש יכול להשתמש בממשק, ואם כי המוצר הוא ידידותי למשתמש או לא. את התוצאות של בדיקות אלו אנו מבססים על פי פרמטרים שונים כגון : זרימת המשתמש בממשק, שיטת ניווט והפריסה, מהירות ההתמצאות של המשתמש בממשק, איכות התוכן וחווית המשתמש.

להמשך המאמר
מה תפקידם של כותבי התוכן בתחום הנגשת האתרים

מה תפקידם של כותבי התוכן בתחום הנגשת האתרים

מה המשמעות של תוכן נגיש? ארגון הרשת הכלל העולמי (W3C) מגדיר את הנגישות באינטרנט כ "יכולת לאנשים עם מוגבלות לתפוס, להבין, לנווט, ולתקשר עם האינטרנט". מאפייני חווית משתמש, מעצבי אתרים, מפתחי אינטרנט וכותבי תוכן יכולים לעזור להבטיח כי תוכן באינטרנט יהיה זמין לכולם.

במאמר זה נתמקד דווקא כיצד כותבי תוכן יכולים לעזור להפוך את התוכן המקוון לנגיש. כותבי תוכן הם בדרך כלל על עזרה וסיוע בהבאת מבקרים חדשים לאתר. לרוב כותבי התוכן יש בדרך כלל רקע 

בעיתונאות, תקשורת, או בתחומים משיקים אחרים ולאו דווקא רקע בפיתוח אינטרנט או עיצוב. אז כיצד הם יכולים לעזור כדי להבטיח את התוכן שהם מספקים הוא מספיק נגיש לאנשים הזקוקים כך?

להמשך המאמר
איך לשפר את הניווט והנגישות של האפליקציה שלנו

איך לשפר את הניווט והנגישות של האפליקציה שלנו

כאשר אנו מבצעים בדיקות נגישות לאפליקציות, אנו לעתים קרובות מוצאים כי לא מעט צוותי פיתוח מתעלמים ממספר פרמטרים חשובים בדרך לסיום הפרויקט ולנגישות האפליקציה. שלבים אלו מופיעים עוד במהלך תהליך הפיתוח, זאת על מנת שפלח אוכלוסיה גדול כל הניתן של משתמשים, יהיה מסוגל להשתמש באפליקציה באותה היעילות ובצורה שווה. רוב הבעיות הללו הן פשוטות וברות תיקון, מה שעוד יותר משתלם לטפל בהן, במיוחד עקב העובדה שאותן הבעיות יכולות להיות ההבדל בין חווית משתמש ידידותית או מתסכלת לאותן בעלי הלקויות.

להמשך המאמר
כל השיטות לשיפור חווית המשתמש בעמוד צור הקשר באתר

כל השיטות לשיפור חווית המשתמש בעמוד צור הקשר באתר

בכל אתר אינטרנט יש דף צור קשר, מה המטרה העיקרית שלו? האם מטרתו הינה לשמור על הלקוחות שלנו מרוצים? האם מטרתו לתת להם אפשרות ליצור איתנו קשר? האם מטרתו להראות להם שאנו מעוניינים לשמוע את המשוב שלהם? האם מטרתו להגדיל את המכירות שלנו?

התשובה לשאלה היא כל האמור לעיל, מה שממחיש לנו את החשיבות שבדף הקשר שבאתר. 

עבור רוב מעצבי האתרים, שלב עיצוב דף הקשר הוא שלב פשוט וזניח בו עליהם לדאוג רק לעיצוב של כמה שדות וכפתור שליחה, וזאת ללא מחשבה נוספת חווית המשתמש ועל הפיכתו לידידותי ואמין.

להמשך המאמר
כיצד להשתמש ב NVDA ופיירפוקס כדי לבדוק אם דפי האתר שלך נגישים

כיצד להשתמש ב NVDA ופיירפוקס כדי לבדוק אם דפי האתר שלך נגישים

מאמר זה נועד לספק לכם מדריך לבדיקת אתר או יישום האינטרנט שלך באמצעות שילוב שני הכלים : קורא המסך NVDA ודפדפן פיירפוקס. המטרה בבדיקה זו היא לוודא את נגישות האתר שלך ובכך לאפשר למשתמשים עם לקויות, בדגש על לקויות ראייה, להנות מאתר האינטרנט שלך. אמנם ישנם לא מעט כלים זמינים כדי לבדוק את נגישות האתר שלך, אך תמיד מועיל גם להשתמש בקורא מסך אמיתי לשמוע איך בפועל הדפים שלך נשמעים למבקר העיוור, מה שמאפשר לנו ליצור קהל לקוחות רחב ומרוצה, וכן לשפר את חווית המשתמש באתרנו.

להמשך המאמר
מיוחד עבורכם : עשרת האפליקציות הנגישות ביותר

מיוחד עבורכם : עשרת האפליקציות הנגישות ביותר

בעקבות התפתחות הטכנולוגיה הניידת והצורך לצריכת מידע ותקשורת מיידית, אנשים עם מוגבלויות נאלצים להתמודד בפני אתגרים באופן יומיומי.

אחרי שראינו בשנה החולפת שינוי מאוד גדול בכל הקשור לנגישות אתרים בארץ ובעולם, כעת כל הקשור לנגישות למכשירים ניידים הינו אחד הנושאים החמים לשנת 2016, במיוחד בעקבות העובדה שזהו נושא בבחינה ושאין לו עדיין הנחיות וחוקים חד משמעיים.

ניצול הטכנולוגיות המתקדמות יחד עם ההבנה שמדובר בשוק צרכנים בעלי פוטנציאל גדול, הוביל לא מעט יזמים לפתח מגוון אפליקציות כשנושא הנגישות וחווית המשתמש לבעלי המוגבלויות, בראשן.

להמשך המאמר
כך תנגישו את האתר ללקויי ראייה : 10 קוראי מסך חינמיים ומומלצים

כך תנגישו את האתר ללקויי ראייה : 10 קוראי מסך חינמיים ומומלצים

אדם עיוור או לקויי ראיה משתמש בטכנולוגיה המסייעת לו בעת השימוש במחשב. אחת הטכנולוגיות המסייעות הנפוצות יותר הינה הקורא מסך.

במילים פשוטות, קורא המסך מעביר כל מה שמופיע כטקסט על גבי מסך המחשב לפורמט שמשתמשים לקויי ראייה יכולים לעבד (שמיעה או מגע). בעוד קוראי המסך הבסיסיים ביותר לא יעזרו למשתמשים עיוורים לנווט מחשב, אלה עם תכונות נוספות יכולים לתת לאנשים עם לקות ראייה הרבה יותר עצמאות.

בעוד שרוב קוראי מסך מספקים תוצר סאונד סינטטי המקריא את התוכן בקול, אחרים יכולים גם לתקשר נתונים באמצעות מצג ברייל. קוראי מסך כאלו עושים שימוש בצג תבליטים שמתרחבים בעת חשיפה לרמות מתח מסוימות (הודות לתופעה הידועה בשם אפקט Piezo), ומאפשרים למשתמשים עם לקות ראייה להשתמש באצבעות שלהם כדי לקרוא את הטקסט שמוצג על המסך, ובכך משפרים משמעותית את חווית המשתמש של לקויי הראיה. 

להמשך המאמר
איך לבצע מבחני A/B לאפליקציות, כלים ואלמנטים לבדיקה

איך לבצע מבחני A/B לאפליקציות, כלים ואלמנטים לבדיקה

יזם יקר, אני מניח שלא פעם תהית האם המשתמשים שלך היה מבצעים יותר רכישות באפליקציה שלך, אם לדוגמא היית מעצב את כפתור הקנייה בצבע כתום?, או לחילופין, האם המשתמשים שלך היו מגדילים את כמות שעות המשחק ברגע שהייתם בחומרים להשאיר את הרקע הכחול במקום המעדיפים את הרקע הכחול במשחק שלך לעומת הרקע האדום? 

אני למדתי שהיזמים הכי מצליחים פשוט הצליחו ללמוד מה עובד, ומה לא עובד. אחת הדרכים שבהן הם משתמשים ללמידה היא על ידי בדיקות חוזרות ונשנות, על ידי כלים מיוחדים, של אלמנטים שונים באפליקציה ואופטימיזציה שלהם בהתאם לתוצאות.

להמשך המאמר
ההיסטוריה של התוכן והשפעתו היומיומית על המשתמש

ההיסטוריה של התוכן והשפעתו היומיומית על המשתמש

הקשור לתוכן בממשק שלנו. אין כל ספק שאין יותר אנשי מקצוע בתחום האינטרנט שלא הבינו או כאנשי מקצוע בתחום האינטרנט, אנו עומדים בפני משימה קשה בכל פעם שאנו מתכננים את כל הפנימו כי "התוכן הוא המלך", מונח מפורסם אשר נטבע על ידי ביל גייטס, ומטרתו היא לתאר את הדרך בה אנו צורכים את רשת האינטרנט, ועל השינוי הדרסטי שחל מהיום שהרשת נוצרה. נכון להיום יש כל כך הרבה אתרי אינטרנט ויישומים המציעים לנו לצרוך ולארגן את התוכן שלנו בצורה חכמה, החל ברשתות חברתיות דוגמת Pinterest המאפשרת למשתמשיה ליצור ולנהל אוספי תמונות בנושאים וקטגוריות שונים, וכלה באתרים כגון Netflix, אתר ששבר את כל המוסכמות ובעצם הוכיח את מה שביל גייטס טען בנאום המפורסם ההוא, אפשר לגבות תשלום על תוכן באינטרנט וגם להצליח.

להמשך המאמר
השפעת הצבעים על הפסיכולוגיה של המשתמש

השפעת הצבעים על הפסיכולוגיה של המשתמש

הידעת? הצבע הכחול הוא הצבע המועדף על כ 57% מהגברים, וכ 35% מהנשים בעולם. עוד עובדה מעניינת על הצבע הכחול מגיעה מענקית התוכנה מיקרוסופט. אחרי שהחברה ביצעה מספר ניסויים ומבדקי שמישות על מנת להגדיל את הרווחים ממנוע החיפוש שלה Bing, היא גילתה כי רק כאשר הם שינו את צבע הקישורים שלהם לצבע כחול מסוים, הדבר תרם לעליית רווח של 80$ מיליון דולר.

ישנן עוד עשרות עובדות אחרות שמאשרות את הקשר בין רגשות וצבעים, ומתעדות את ההשפעה הפסיכולוגית של הצבע על המשתמש, מאז ומתמיד. בשל כך, לא מעט אנשי מקצוע, בהם מאפייני חווית משתמש, מעצבים, אנשי שיווק ועוד, רותמים את יתרונות אלו, שכן הצבעים הנכונים יוכלו ליצור את מצב הרוח והאווירה הנכונים למוצר שלנו, להגדיל את כמות המכירות על ידי שימוש בצבע הנכון לכפתור הקריאה לפעולה, ועוד.

להמשך המאמר

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר