בלוג

כי יש לנו מה לספר לכם...

הצילו, נגישות! | מאמר דעה מאת רותם בינהיים

הצילו, נגישות! | מאמר דעה מאת רותם בינהיים

איך מתמצאים, מתמודדים, ומתגברים על הדרישות להנגשה? בוודאי גם אתם, כמו רבים אחרים, שמעתם על דרישות הנגישות לאתרים שבחוק החדש.

אני מניחה, שלפחות פעם אחת ניסיתם לקרא את הנחיות התקן העולמי של ארגון ה W3C (WCAG 2.0) ולא הבנתם בדיוק מה כולל המפרט שבו.

ואחרי בדיקה מעמיקה, גם אני הצלחתי לזהות מגמה בה אנשי מקצוע ומומחים רבים (בין אם אלו מאפיינים, מעצבים, מפתחים מנהלי מוצר ועוד) לא מצליחים להבין את התקן במלואו.

להמשך המאמר
מהו עומס קוגניטיבי וכיצד הוא משפיע על המפגש של המוצר שלנו עם המשתמש?

מהו עומס קוגניטיבי וכיצד הוא משפיע על המפגש של המוצר שלנו עם המשתמש?

לפניי מספר שנים התבקשנו על ידי חברת סטארטאפ מצליחה לעזור באפיון ועיצוב של מערכת חדשה שבפיתוח. מטרת המערכת הייתה לשפר את יכולות הזיכרון, הקשב, התגובה והקוגניציה של אוכלוסיית הגיל השלישי.

לצורך מתן מענה ראוי לפרויקט פתחנו תחילה במחקר מקדים שמטרתו הייתה ללמוד את יכולות עיבוד המידע של המשתמש הממוצע, ובהמשך לכך את היכולות של האוכלוסייה המבוגרת יותר לעיבוד המידע, זאת בהנחה שככל שהגיל עולה, היכולת הקוגניטיבית יורדת.

מן המחקר למדנו רבות, לרבות העובדה החשובה, כי החלק במוח שלנו האחראי על עיבוד המידע, ואשר שולט בכל דבר שאנו עושים במונחי למידה, יכול לעבד כ 5-6 יחידות מידע בבת אחת, וכי המידע העולה לנו כחלק מזיכרון העבודה נשאר לזמן קצר של כעשר שניות בלבד. חשוב לציין כי נתונים אלו נוגעים כמובן למשתמש הממוצע, ולא לאוכלוסיית הגיל השלישי. באוכלוסיה זו המספרים אף יותר נמוכים.

להמשך המאמר
מה הקשר בין חמור לחוויית משתמש

מה הקשר בין חמור לחוויית משתמש

אם אנו זקוקים לחולצה חדשה, קרוב לוודאי שנלך לחנות, על מנת לבחור לנו חולצה מתאימה. עכשיו תדמיינו שהגעתם לחנות שמציעה חולצה מסוג אחד בלבד, מה הסיכויים שתקנו חולצה דווקא בחנות הזאת? אני מניח שהסיכויים יהיו נמוכים. עכשיו תדמיינו מצב שבו נגיע לחנות שמציעה חמישה דגמים של החולצה אותה אנחנו מחפשים, אני מניח שכאשר יהיו לכם מספר חולצות לבחירה, התמונה בטח תראה אחרת, עכשיו אתם בטח תשאלו שאלות כגון: איזו חולצה יפה יותר? איזו חולצה משתלם יותר לקנות? איזה צבע או הדפס יותר יפים? וכדומה. ואז ההתלבטות תתמקד כבר בערך המוסף, ובעצם דילגנו על שלב ההתלבטות בין "האם לקנות או לא לקנות". אם במקום חמישה דגמים, אותה החנות תציג עשרים דגמים? יכול להיות שמרוב אופציות, הצעות, התלבטויות, יש סיכוי שתשהו את הבחירה שלכם? או שאפילו תנטשו את החנות בידיים ריקות?.

להמשך המאמר
הממשק הוותיק של Google Adwords עובר מתיחת פנים מלאה

הממשק הוותיק של Google Adwords עובר מתיחת פנים מלאה

חברת Google הכריזה לאחרונה על ממשק משתמש חדש של מערכת ה AdWords הותיקה שלהם.

המטרה של תהליך האפיון והעיצוב מחדש, הינה להפוך את הממשק לקל יותר לניווט ולשימוש בעבור משתמשים לא מקצועיים (בעיקר מפרסמים חדשים, שהם לא מומחי פרסום מוסמכים של גוגל) המבקשים לשווק באינטרנט את המוצרים שלהם. יש לציין כי הממשק בן 15 שנה, ולא עבר שינוי רציני מאז שנת 2008.

להמשך המאמר
סקר של ADOBE לשנת 2016 - חוויית המשתמש ללקוח היא החשובה ביותר

סקר של ADOBE לשנת 2016 - חוויית המשתמש ללקוח היא החשובה ביותר

סקר המגמות הדיגיטלית של Adobe לשנת 2016 (Adobe’s 2016 Digital Trends Briefing) מגלה לנו כי חווית המשתמש ללקוח היא בעדיפות הראשונה עבור אנשי השיווק בכל העולם, ואף כעת הפכה לגורם המגדיר בארגונים את סדרי העדיפויות, והשילוב של הנושא עם האסטרטגיות האחרות של הארגון.

תוצאות המחקר שנערך בשנת 2016 הן פי חוות דעתם של יותר מ 7,000 אנשי שיווק ברחבי העולם, אשר נשאלו על אתגרים והזדמנויות שהתמודדו במהלך השנה החולפת.

כמו כן, בערך מוסף נוסף, ניתן לצפות באינפוגרפיקה המדהימה ש CMO יצרו עם המידע שנאסף במחקר, המידע כולל את כל המגמות הדיגיטליות ומציע סקירה של הממצאים שנאספו מהמשווקים.

להמשך המאמר
ביצוע מבדקי משתמשים מרחוק, יתרונות ודרכים לביצוע

ביצוע מבדקי משתמשים מרחוק, יתרונות ודרכים לביצוע

כולנו רוצים ליצור מוצרים שיהפכו את חיי המשתמשים לקלים ומהנים יותר, מוצרים שיענגו את סביבנו ואותנו. יצירת חוויות גדולות מתחילה עם הבנת המשתמשים שלך, ההתנהגות, המניעים, ומטרותיהם.

לכן אם אתם מפתחים מוצר חדש, אפליקציה, אתר אינטרנט, הטיפ הגדול ביותר שלי בשביל כל מי שחווית המשתמש היא הדבר החשוב ביותר לנגד עיניו, הוא להציע לכם לבצע מבדקי משתמש לפניי שאתם מתחילים בשיווק המוצר. גם אם אתם נמצאים תחת אילוצי תקציב וזמן, לא הייתי ממליץ לוותר על מבדקי משתמשים, כי במקרה הרע תמיד ניתן להשתמש במבדקי משתמשים מרחוק, גם מבדקים אלו יוכלו לספק את הנתונים החשובים כדי לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות.

להמשך המאמר
גוגל השיקה כלי בדיקה לאפליקציות Android עבור בעיות נגישות

גוגל השיקה כלי בדיקה לאפליקציות Android עבור בעיות נגישות

גוגל משיקה כלי כדי לבדוק את אפליקציית ה Android שלכם עבור בעיות נגישות פוטנציאליות.

אם אתם בונים אפליקציה ל Android ורוצים להבטיח שהיא תהיה נגישה ובעלת חווית משתמש מלאה עבור כל אחד לשימוש - כולל אנשים עם מגבלות ראיה, מגבלות פיסיות או מגבלות הקשורות לגיל, לגוגל יש את הפתרון.

סורק הנגישות החדש שלה, זמין בחינם ועומד בעבור מכשירי Android בגרסת Marshmallow 6.0. הסורק עובר על כל מסך באפליקציה כדי לזהות אלמנטים כמו טקסט וכפתורים שיכולים להיות מותאם כך שיהיה קל יותר לקיים אינטראקציה מולם.

להמשך המאמר
כיצד לשפר אתר מכירות המותאם לסמארטפון בשלושה צעדים פשוטים

כיצד לשפר אתר מכירות המותאם לסמארטפון בשלושה צעדים פשוטים

אחד הנתונים המעניינים שגילינו בסוף שנת 2015, הינו כי סך המכירות ממסחר אלקטרוני שהתבצעו על ידי טלפונים ניידים היווה כ 29 אחוזים מכלל מכירות המסחר האלקטרוני בשנת 2015. בהמשך למגמה זו, חברות ומותגים רבים מנסים להשתלט על הכישורים והיכולות שיאפשרו גם להם להגדיל את המכירות שלהם בפלטפורמה הניידת, הפלטפורמה החשובה ביותר בשנים האחרונות. 

במסגרת עבודתי היום יומית אני פוגש לא מעט מנהלי שיווק, ומנהלי אתרים שפונים אלינו על מנת שנסייע להם לשפר את חווית המשתמש בפלטפורמה הניידת שלהם, ושנציע להם טקטיקות חדשניות כדי לשפר את יחס שיעורי ההמרה מגולשים המגיעים מהסמארטפון. 

להמשך המאמר
האם אתרים נגישים יכולים להיראות יפים ואסתטיים

האם אתרים נגישים יכולים להיראות יפים ואסתטיים

למה כל כך הרבה מעצבי אינטרנט מקצועיים מתעקשים כי לא ניתן לעצב אתר שיהיה גם נגיש במלואו ושיהיה גם יפה?

זה נכון שאתרים נגישים יכולים להיות מכוערים, אך זו לא הנגישות שגורמת להם להיות מכוערים - יש גם לא מעט אתרים מכוערים שאינם נגישים.

האמת היא, שאנחנו לא צריכים להקריב את העיצוב האסתטי והיפה לטובת הנגישות. אתרים נגישים יכולים להיות אסתטיים ובעלי חווית משתמש ידידותית. ויש לציין כי חלק מהאתרים היפים ביותר הם נגישים באופן מלא לאנשים עם מוגבלויות.

להמשך המאמר
Seven Easy Steps To Making Your App Accessible

Seven Easy Steps To Making Your App Accessible

הסמראטפון שינה את הדרך בה אנו חיים, משמירה על קשר רצוף עם חברים ומשפחה הגרים בצד השני של העולם, ניווט והתמצאות בערים חדשות שאנו לא מכירים, וגישה לכל החדשות והעדכונים בכל נושא שמעניין אותנו, ובזמן אמת. כל העולם יושב בכיס המכנסיים שלנו.

אומנם, זאת לא האמת בעבור כולם. מעל מיליארד אנשים בעולם חיים עם סוג של לקות, ומספר זה אף אמור לעלות בקרוב.

שימוש בטכנולוגיה ויזואלית יכול לשפר משמעותית את החיים של בעלי לקויות, סמארטפונים וטאבלטים יכולים לספק נגישות לאנשים אלו, זאת רק אם היו מתחשבים מראש בכל נושא תכנון ועיצוב האפליקציות במוגבלויות השונות.

להמשך המאמר

יש לך שאלות על התהליך שלנו ? רוצה לקבל הצעת מחיר ? אפשר להתחיל בשיחת טלפון או פגישה

כן! בואו נדבר